dijous, 16 d’octubre del 2008

Si Cal... una mica més!

Olé! les persones innovadores!

... Si Cal, i cal, tornem a Schumpeter, que al considerar la innovació com a nota definitòria de l’empresari i, la funció d’aquest en l’àmbit econòmic, en fer noves combinacions... quines ens vol oferir l’Emi en la seva nova etapa empresarial? o, quins són els mitjans o factors d’innovació que introduirà per optimitzar la seva inversió? encaixa/’n aquest/s amb alguns dels punts exposats en la teoria de l’economista? com ara:

la introducció d’un nou bé o servei
la introducció d’un
nou mètode de producció
l’obertura d’un
nou mercat
la conquesta d’una
nova font d’aprovisionament
la creació d’una nova forma d’organització de la indústria
Sona pomposa la relació exposada, estem parla’n d’una activitat de reduïdes dimensions i creació de pocs nous de llocs de treball...
Però m’agrada transposa’ls a nivell local, amb una activitat modesta, com és en aquest cas. Són una referència a tenir en compta a l’hora de tirar endavant una iniciativa d’aquest tipus, si no més, a mi m’agrada teoritzar.
En un temps de desceleració de l’economia, qualsevol iniciativa privada, encara que només sigui amb la producció de dos nous llocs de treball, personalment, m’encanta!
Si afegim que, a qualsevol nivell, la innovació és un element que crea expectatives... perquè no?

... Si Cal, piano–bar?
També! perquè ha incorporat al local un piano, sí, ja m’imagino...
un sopar romàntic amenitzat amb una sonata de Chopin...
uuufff! què bé!
Clar que per aconseguir l’efecte desitjat, al cent per cent, hauré de portar al pianista compixat, no sigui que algun espontani se senti artista i m’esguerri el sopar...
ja se sap, oi? per les vocacions, mai és tard! jo al menys en tinc unes quantes en marxa, inconfesables!

... al Si Cal no caldrà aportar cap titulació del Conservatori, ens podrem llençar al ruedo: per cantar, per ballar, per fer teatre...
el que ens demani el cuerpo!

... el Si Cal, vol ser un punt de trobada en hores d’oci nocturn, de 18 a 24 h, per sopar o fer una copa; per xerrar, escoltar o tocar música o simplement badar...

L’Emi pretenc, entre d’altres productes, potenciar els del Bages: vins, caves, embotits, patés i formatges.
Oferirà plats bàsics, senzills, el principal: pa amb tomàquet i amanida verda.
Vol recuperar l’enciam i el tomàquet de l’oblit!
Actualment hi ha unes amanides tant meravelloses, que s’està perden pel camí aquests dos productes tant elementals. Comença poc a poc i amb bona lletra, sobre la marxa, anirà incorporant plats casolans ampliant l’oferta.
Tota copa que serveixi anirà acompanyada d’una tapa, a càrrec de la casa, per descomptat! Així com, una amanida verda amb el pa amb tomàquet, també gentilesa del Si Cal!
Un dia a la setmana, per determinar, música en directe, exposicions i xerrades... de tot s’anirà informant!

1 comentari:

Striper ha dit...

Quin gioig que fa aqui tendrem que pendre una copa ja pagare jo que em toca.