divendres, 30 de maig del 2008

INTEGRITAT, sobre els covards no hi ha res escrit!


.... però si sobre els valents!
Tots podem fallar, errar en els nostres actes, oblidar els valors i principis que ens guien al llarg de la vida, quan ens veiem sotmesos a situacions de molta pressió.
És una lluita diària, es tracta de conquerir sobre nosaltres mateixos a base d’experiència, madurès i confiança; el poder ser autèntics! deixa’n de banda les aparences, el quedar bé; el que en diríem, socialment correcte.
A nivell particular, vull expressar la meva admiració per una persona en altra temps propera i, que desprès d’un temps a reconegut la covardia dels seus fets.
Davant de la disjuntiva que la vida li ha plantejat, ha optat per ser coherent amb els seus valors i amb les seves idees, mai es tard per reaccionar!
No posar-me a la seva altura ha estat una gran proba de paciència, però sempre em vaig mantenir ferma en no pagar amb la mateixa moneda. El preu material obtingut no hagués callat mai la meva consciència.
Sí, ha recuperat la dignitat, a més, ha estat afortunat! ha tingut la oportunitat de poder-me mirar als ulls i m’ha trobat quan m’ha buscat, sabent, perquè em coneix des d’adolescent que les persones no canviem.
La integritat és una qualitat que admiro especialment en les persones, la coherència o congruència, com dirian altres.
Valor a potenciar a tots els estaments, a tots els nivells, no només individual.
No haver d'acotar el cap pel carrer, com diria jo, i quan en moments de dubte sobre la nostra dignitat perduda, tenir la valentia de saber rectificar. Perquè el que no escoltin les nostres paraules no ens ha de desanimar, la crueltat del silenci de l'interlocutor es pot tornar en contra seu, contra la seva consciència, estem de pas en aquest mon!
Integritat moral de la persona que pensa, diu i fa una mateixa cosa. Fonament de relació interpersonal, així com, de compromís i col·laboració entre tota la societat.

3 comentaris:

Striper ha dit...

Com tu dius mai es tard per rectificar i reconeixer errors.

Anònim ha dit...

tinc que fer un afegit, ... no puc llençar la primera pedra! no estic lliure de culpa!

Sinblancaporelmundo ha dit...

Hola guapetón:

Estem manant una carta a Air Berlin prenent-ne una dels naZionalistes, però modificant-la. L'he canviat un poc, m'he portat com un noi dolent i li he donat un toc Sin blanca, dels quals a tu t'agraden. Yatusabemiamol.

Et deixo aquí l'enllaç:

http://sinblancaporelmundo.wordpress.com/2008/06/09/carta-a-air-berlin/